• A House Is Not A Home
Presentació

Pau Masaló és director i dramaturg, dissenyador gràfic i sovint també treballa en el camp audiovisual. És llicenciat en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona i en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra on, a més, ha impartit els cursos del Doctorat en Teoria, Anàlisi i Documentació Cinematogràfica. Ha estudiat també a la Universidad del Cine de Buenos Aires. Ha estat el co-fundador de la companyia teatral Ignífuga i durant cinc anys n’ha estat el director. Com a director artístic i dramaturg de la companyia ha presentat sis espectacles que han girat per Espanya i Europa. Els seus treballs han rebut el suport a la creació de FiraTàrrega en dues ocasions i s’han pogut veure al Festival Grec de Barcelona i al Temporada Alta de Girona. Ha estat convidat per festivals internacionals com Imaginarius (Portugal) per a crear peces específiques i el 2016 el seu projecte d’escenificació Utopia va rebre el Premi Adrià Gual de l’Institut del Teatre de Barcelona. La seva formació acadèmica (relacionada amb el món audiovisual) i la seva experiència professional (com a dissenyador) es fan evidents en els seus muntatges, d’un marcat caràcter visual. Les obres que proposa sempre van acompanyades d’una clara voluntat de reflexió política al voltant d’un tema concret que és revisitat des de diferents punts de vista (a través del text, però també de la composició escènica). Generalment les seves propostes parteixen de textos clàssics de la literatura universal. Molt sovint incorporen l’ús de càmeres i projeccions a escena. Darrerament el seu interès artístic s’ha centrat en la relació entre la representació del real i la construcció fictícia del relat. Els seus muntatges mai defugen el diàleg directe amb l’espectador i busquen sempre generar una sensació de comunitat efímera entre els artistes i els assistents a l’espectacle.
En el camp professional ha treballat com a coordinador, tutor i professor ajudant al Màster en Innovació i Qualitat Televisives de TV3. Durant més de sis anys ha format part del Departament d’Audiovisuals del Gran Teatre del Liceu realitzant tasques de muntatge i post-producció. A més, té experiència com a ajudant de direcció en publicitat i curtmetratges i com a responsable de la imatge de diferents produccions audiovisuals i festivals. Ha treballat com a assistent de direcció al film Caracremada de Lluís Galter (Festival de Cinema de Venècia) i al llargmetratge 10.000KM de Carlos Marques-Marcet (Festival SXSW - Austin, Festival de Màlaga) i com a director artístic i responsable de vestuari de la pel·lícula Sleepless Knights (Festival Internacional de Cinema de Berlín, BAFICI, Festival de Sant Sebastià, Festival de Cinema d’Autor de Barcelona). Com a director en el camp audiovisual ha realitzat els curtmetratges ¿Cuánto pesa una cabeza?, Después de todo i Jonás, el documental Fer present la memòria i diferents vídeos promocionals. En teatre ha dirigit els textos El preu de la gespa de Jaume Melendres, El facinerós és al replà de Joe Orton, Perversitat sexual a Chicago de David Mamet, Fam oculta de Peer Wittenbols (Plataforma I+D, Teatre Tantarantana), La norma de l’extinció -una versió lliure del Platònov d’Anton Txékhov- (Fringe’14 Madrid, Círcol Maldà, Centro Párraga), A House Is Not A Home -una peça site-specific inspirada en Interior de Maurice Maeterlinck- (suport a la creació FiraTàrrega, Festival Bell Square London), Kohlhaas, una discussió festiva sobre la idea de revolució -a partir de Michael Kohlhaas de Heinrich von Kleist- (Teatre Tantarantana, beca IT Emergents), El Jugador -versió lliure de la novel·la homònima de Dostoievski- (Teatre Tantarantana), Ferida (coproducció entre FiraTàrrega i Imaginarius -Portugal-) i Utopia (Premi Adrià Gual 2016, Festival Grec, Sala Hiroshima). També en teatre ha treballat com a ajudant de direcció de Joan Ollé (De poble en poble, Institut del Teatre) i com a assistent de direcció d’Àlex Rigola (Coriolà, Teatre Lliure, Barcelona) i Constanza Macras (Forest: The Nature of Crisis, Dorky Park – Schaubühne, Berlin). També ha estat el responsable del muntatge de les projeccions audiovisuals de l’òpera Woyzzeck dirigida per Calixto Bieito al Gran Teatre del Liceu de Barcelona i video-creador a l’espectacle Òbit de la companyia La Fura dels Baus.